Introduction

    Nieuws

    Caransa restyling visuele identiteit

    Caransa Groep is een Amsterdams familiebedrijf met ruim 65 jaar ervaring in de ontwikkeling van onroerend goed. Mattmo ontwikkelde de visuele identiteit, inclusief een restyling van het logo, met respect voor het verleden.
    caransa.nl

    The future of non-financial reporting en Storytelling

    Tijdens het event ‘The future of non-financial reporting’ op 25 mei verzorgde Mattmo Creative bij monde van haar CEO, Monique Mulder, een break-out sessie over corporate storytelling.
    Het event werd georganiseerd door ABN Amro en Sustainalize, in het Circl paviljoen, de nieuwe circulaire ontmoetingsplaats op de Zuidas.

    Houthoff

    Nieuwe naam

    Het voormalige Houthoff Buruma gaat nu door het leven als Houthoff. Voor het advocatenkantoor creëerden we een verrijking van de huisstijl die tot uiting komt in de nieuw vormgegeven communicatiemiddelen en o.a. een nieuw alumni-icoon. Het jaarlijkse corporate magazine is prachtig voorbeeld van de opstap in de nieuwe positionering van Houthoff: de toekomstgerichtheid, kracht en eigenheid van het karaktervolle kantoor komen hierin volop tot uiting.

    Dutch Cuisine

    ‘Tastes Like Dutch’

    ‘Tastes Like Dutch’ is een beeldverhaal vol signature dishes van topchefs, in een context van ons Nederlandse culturele en culinaire erfgoed. Dit boek laat zien hoezeer onze Nederlandse creativiteit ambachten als kaasmaken, pottenbakken en vooral koken, tot ware kunst verheft. Een trots inspiratieboek over de rijke Nederlandse eetcultuur. Het boek is nu te koop voor €29,95 www.tasteslikedutch.nl

    Impact op 17 miljoen Nederlanders

    De consument wil gezonder eten en duurzame voedselproductie is van groot belang.

    Door toepassing van een impactmodel, hielpen wij Vezet, marktleider op het gebied van vers gesneden groenten en fruit bij de bewustwording van hun maatschappelijke impact en legden we het morele kompas bloot dat aan de basis staat van hun nieuwe missie, visie en strategie. Maar hoe laat je deze veranderingen ook inklinken en inzinken binnen de organisatie? Hoe maak je je eigen werknemers ambassadeurs van je eigen merk? Voor Vezet ontwikkelden we de impactstrategie en de interne communicatie van hun nieuwe positionering met groente en fruit in de hoofdrol.

    Oram

    “Blauwdruk, voor de Derde Gouden Eeuw van Amsterdam”

    Op het gebied van stedelijke ontwikkeling werken wij al jaren samen met onderzoeker en urban designer Peter de Bois. Dit kwam weer tot uiting in de RGBG-workshop voor ORAM, de organisatie voor ondernemend Amsterdam. De ‘RGBG Strategische Methode’, ontwikkeld door Peter de Bois, is een instrument voor het programmeren van stedelijke en regionale ontwikkelingen en het verkennen van functioneel ruimtelijke strategieën voor toekomstige ontwikkelingen. In de sessie ontwikkelden leden van ORAM o.l.v. Peter de Bois en een team van Mattmo uitgangspunten voor de ‘Blauwdruk, voor de Derde Gouden Eeuw van Amsterdam’. De leden gaven hun mening vanuit hun rol en positie die voor de Metropoolregio Amsterdam van belang is. Deze ORAM workshopsessie was de basis voor de visie over de toekomst van Amsterdam die ter gelegenheid van het 100 jaar ORAM jubileum werd aangeboden aan de stad Amsterdam en haar bewoners. Door in workshops stakeholders uit het gebied te betrekken, wordt op een snelle en eenvoudige manier de energie en potentie van het gebied zichtbaar. Zeer waardevol voor lokale overheden en provincies, om bijvoorbeeld inzicht te krijgen in ambities en (groei)wensen van stakeholders in de regio. Meer weten over RGBG-workshops? Peter de Bois en wij laten graag meer weten over de mogelijkheden.

    Revitalisatie van een icoon

    Hofplein 19 - in de 60-er jaren het hoofdkantoor van Shell Nederland en hét icoon uit de periode van wederopbouw dat hielp om Rotterdam op de kaart zetten.

    Nu wordt het icoon nieuw leven ingeblazen. Met een volledige renovatie en revitalisatie krijgt het markante gebouw een nieuwe fase in de eeuwigheidswaarde die goede architectuur bevestigt. Met een nieuwe programmering wordt de kantoorruimte op deze hoogwaardige locatie een plek waar corporate en creatief Rotterdam elkaar ontmoeten. In opdracht van eigenaar PFF Real Estate en Vanessa Westbroek creëerden we de branding en campagne die de sfeer van de hoogtijdagen in de setting van onze tijd laat herleven.

    Culinaire foodtruck

    Met 20 jaar ervaring als chef bij het Amstel hotel slaat Richard Matulessy een nieuwe weg in met zijn merk Rich Pork. Vanaf eind Mei zal hij de foodfestivals verrijken met hoogwaardige producten gemaakt van Baambrugs Big.

    Read More

    Creatief met conserveren

    Hier geven chefs handvatten zodat men thuis ook op een leuke en positieve manier verspilling tegen kan gaan.

    Door hun toegankelijke uitleg van conserverings technieken bieden zij inspiratie om op een slimme, leuke én duurzame manier om te gaan met eten.

    Fietscoalitie heeft een nieuw gezicht

    De Fietscoalitie is een samenwerking tussen het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, Havenbedrijf Amsterdam, de gemeenten Zaanstad en Amsterdam, TNO, Bright Up, Count & Create en Ring-Ring en werkt aan fietsstimulering in Amsterdam en Zaandam.

    Read More

    De stad verandert

    Bewogen en in beweging

    PostNL is een bedrijf in continue beweging dat, zo blijkt, vernieuwing in de maatschappij steeds meer omarmt en daarop inspeelt. Sinds drie jaar werken diverse afdelingen met Mattmo’s ART. Wij vroegen Laurens Boelens, senior adviseur van het corporate content-team en financial controller Frits Snijder naar hun ervaringen met de tool en naar de laatste ontwikkelingen binnen PostNL.

    Read More

    Zo wordt de productie van uw jaarverslag wel heel efficiënt!

    De productie van het jaarverslag is in veel organisaties een worsteling. In een piekperiode van drie maanden werken verschillende afdelingen koortsachtig aan hun eigen onderdeel. Wie heeft nog overzicht? Vervolgens moet alles onder hoge druk samenkomen in een mooi design voor online en printversies. Dat kan toch wel beter?

    Read More

    Wat is de impact van nieuwe regelgeving op uw jaarverslag?

    Niet financiële informatie, zoals sociaal, diversiteits- en milieubeleid, krijgt een steeds prominentere plek in het jaarverslag.

    Dutch Cuisine op de Grune Woche

    Rob Baan presenteert Dutch Cuisine boek aan Minister Christiaan Schmidt

    Read More

    Dutch Cuisine op Nationale Voedseltop

    Eind januari organiseerden vier ministeries de Nationale Voedseltop om invulling te geven aan het voedselbeleid van de toekomst in een samenwerking van de Nederlandse voedselwereld en het kabinet.

    Read More

    Voldoet uw jaarverslag aan alle richtlijnen?

    Welke richtlijnen volgt u voor uw geïntegreerde jaarverslag? GRI, IIRC, de Transparantiebenchmark? En wat doet u met de Sustainable Development Goals van de UN en de EU-regelgeving voor niet-financiële informatie? Zeer weinig van deze richtlijnen zijn verplicht. Toch adviseert Mattmo u om ze serieus te nemen.

    Een jaarverslag is hét medium om stakeholders te tonen dat u uw maatschappelijke verantwoordelijkheid serieus neemt. De richtlijnen vormen daarvoor een goede kapstok.

    PostNL jaarverslag genomineerd voor Henri Sijthoff prijs

    Instock lanceert aardappelbier

    Vrijdag 17 juni wordt Pieper Bier gelanceerd bij Instock.

    Een lokaal gebrouwen speciaalbiertje van Instock. Zeker speciaal, want deze is gebrouwen van geredde aardappels die anders verspild zouden zijn. In Nederland haalt jaarlijks minstens 340 miljoen kilo aardappels ons bord niet. Instock zet inmiddels al twee jaar voedselverspilling op de kaart. Samen met een lokale brouwerij ontwikkelde Instock een uniek biertje, waar een deel van de mout vervangen is door geredde aardappels.

    Read More

    Mattmo tekent Green Deal

    Via een app een culinair rondje Nederland doen

    Op 2 november heeft Mattmo Creative een handtekening gezet onder de Green Deal in het verduurzamen van de voedselconsumptie. Met andere Green Deal-partners gaat Mattmo projecten ontwikkelen. Op het programma staan onder meer de Dutch Cuisine culinaire routes langs verborgen schatten waar de Nederlandse eetcultuur rijk aan is. Naast Mattmo Creative ondertekenden nog veertien andere partijen de Green Deal: Dutch Cuisine, het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, het Ministerie van Economische Zaken, Stichting Natuur & Milieu, Sligro, Albron, Gemeente Amsterdam, Gemeente Rotterdam, Gemeente Groningen, gemeente Ede, Rabobank, Wageningen University, Koppert Cress en GroentenFruit Huis.

    Jaarverslag TomTom gepubliceerd

    Jaarverslag PostNL 2015 gepubliceerd

    Instock opent nieuw restaurant in Amsterdam

    Voedselverspilling tegengaan

    Vier jonge Ahold medewerkers wonnen een interne innovatie wedstrijd met het idee om een restaurant te starten waar gerechten bereid worden van overtollig voedsel uit supermarkten.

    Read More

    Het grote worst boek is er

    In de betere boekwinkel

    Efficiëntie in de pensioenwereld

    ABP jaarverslag goed ontvangen

    PostNL jaarverslag

    Rich media & storytelling

    PostNL koos Mattmo Creative als strategisch creatief partner voor het jaarverslag.

    Green Deal Dutch Cuisine

    Op de World Expo in Milaan

    Baambrugs Big

    Het beste varken van Nederland is gearriveerd

    Vlees met een volle smaak, een mooie vetlaag, een diepe marmering en een eigen kruising; dát is het Baambrugs Big. Na geboorte blijven de biggen gemiddeld zes weken bij hun moeder en na het spenen krijgen de biggen sojavrij voer met granen en zaden naar eigen recept.

    Read More

    Barcelona

    Culture scan

    We like to explore boundaries, so we travel a lot to interesting places where culture is in transition. Places like Shanghai, Istanbul, Barcelona, Helsinki, but also Accra and Capetown.

    Het foodfestival seizoen is begonnen

    Zomer in de stad

    Vier door ons ontworpen foodtrucks rijden door Nederland

    Read More

    Gemak & verslaglegging

    Uw productie in eigen hand met ART

    De Domijnen is de nieuwe culturele organisatie

    In Zuid-Limburg

    Read More

    De kansen van een vitale samenleving

    Ghana Lezing over citybranding

    Lezing in Accra, Ghana over Citybranding als onderdeel van het event "Accra Revisited" georganiseerd door DASUDA (Alliance for Sustainable Urban Development in Africa).

    Read More

    Created in China

    Ons avontuur in een heruitgevonden land

    10 jaar lang hadden we een kantoor in Shanghai, China. Het begon met een culture scan uit nieuwsgierigheid. Nu kunnen we terugkijken op een lange periode business doen in China. Het heeft ons veel gebracht.

    Koning Willem-Alexander lanceert Ambitie 2020 platform

    Mattmo creëerde dit online platform in opdracht van MVO Nederland

    Promotie Nederlandse kunst en cultuur heeft een nieuw gezicht

    Arts Holland

    Piet Mondriaan website online

    GemeenteMuseum Den Haag

    Innovatie en duurzame oplossingen

    Creative City Lab

    Accreditatie educatie

    Monique Mulder is toegetreden als panellid voor de visitatie van de hbo-bacheloropleiding vormgeving van de Hogeschool Zuyd, Maastricht.

    Read More

    Creative Ecologies, where thinking is a proper job

    John Howkins

    Read More

    Istanbul

    Culture scan

    We like to explore boundaries, so we travel a lot to interesting places where culture is in transition. Places like, Shanghai, Istanbul, Barcelona, Helsinki, but also Accra and Capetown.

    Read More

    Helsinki

    Culture scan

    We like to explore boundaries, so we travel a lot to interesting places where culture is in transition. Places like, Shanghai, Istanbul, Barcelona, Helsinki, but also Accra and Capetown.

    © Mattmo 2018