Het delen van onze gedachten, experimenten, processen
en prestaties

Alle Artikel Longread Podcast

Silverstip

Mattmo ontwikkelde de identiteit en strategie van Silverstip, dat de kloof tussen onderwijs en bedrijfsleven overbrugt met leuke, leerzame programma’s voor sociale vaardigheden, en zo hun relevantie voor scholen, UWV en bedrijven versterkt. Lees meer in de case en silverstip.com Download hier onze checklist om een merk te ontwikkelen of te revitaliseren: mattmo.nl/branding

Interactieve infographics voor Kenniscentrum Ongelijkheid

Kenniscentrum Ongelijkheid heeft als doel het bestrijden van ongelijkheid in Amsterdam. Wij creëerden interactieve infographics waarin duidelijk wordt gemaakt uit hoeveel samenwerkingen het kenniscentrum bestaat en hoe ongelijkheid in het ene levensdomein gevolgen heeft voor de kansen in een ander domein. Dit noemen ze de cumulatie van ongelijkheid. kenniscentrumongelijkheid.nl/over/met-wie-we-samenwerken en kenniscentrumongelijkheid.nl/cumulatie

Office visit at Koffi & Diabaté Architects in Abidjan, Ivory Coast

Mattmo talks with Issa Diabaté about sustainable urban development in the African context.

Volume 65 – “My ex-tailor is now a developer, why shouldn’t architects be?” Archis – Volume 65 – click here to buy Monique Mulder and Paul van Ravestein talk with Issa Diabaté (of Abidjan-based Koffi & Diabaté Architects) about sustainable urban development in the African context, integrating Ivorian culture with modern architecture, addressing the challenges… Mattmo talks with Issa Diabaté about sustainable urban development in the African context.

Corporate Sustainability Reporting: Waarom het belangrijk is

Bedrijven die duurzaamheid serieus nemen, kijken verder dan alleen hun financiële prestaties. Corporate Sustainability Reporting (CSR) is een manier om aan stakeholders te laten zien hoe een organisatie bijdraagt aan de maatschappij, het milieu en hoe het governance-principes handhaaft. Het doel van CSR is om de impact van een bedrijf op het milieu en de… Corporate Sustainability Reporting: Waarom het belangrijk is

Transparantie in ESG-Rapportage: Verantwoordelijkheid en Impact

Transparantie is een van de belangrijkste factoren in ESG-rapportage. Bedrijven worden steeds meer beoordeeld op hun vermogen om duidelijk en eerlijk te rapporteren over hun prestaties op het gebied van milieu, sociale verantwoordelijkheid en governance. Waarom is transparantie in ESG-rapportage belangrijk? Door transparant te rapporteren kunnen bedrijven vertrouwen opbouwen en aantonen dat ze verantwoordelijkheid nemen… Transparantie in ESG-Rapportage: Verantwoordelijkheid en Impact

ESG Jaarverslag en Duurzaamheidsrapportage: Trends en Beste Praktijken

De afgelopen jaren is de vraag naar duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid sterk toegenomen. Bedrijven worden steeds vaker verplicht om openheid te geven over hun inspanningen op het gebied van duurzaamheid, sociale verantwoordelijkheid en governance, wat heeft geleid tot de opkomst van het ESG-jaarverslag (Environmental, Social, Governance). In Nederland is deze trend vooral zichtbaar bij bedrijven… ESG Jaarverslag en Duurzaamheidsrapportage: Trends en Beste Praktijken

Waarom kiezen voor een onafhankelijk creatief bureau zoals Mattmo?

In de wereld van marketing en communicatie is het belangrijk om te kiezen voor een bureau dat jouw visie begrijpt en jouw doelen ondersteunt. Mattmo, een onafhankelijk creatief bureau, biedt unieke voordelen die jouw bedrijf kunnen helpen groeien. In dit artikel ontdek je waarom samenwerken met een onafhankelijk bureau zoals Mattmo de beste keuze is… Waarom kiezen voor een onafhankelijk creatief bureau zoals Mattmo?

SRO zet mensen in beweging

SRO biedt de totaaloplossing voor gemeentelijk vastgoed. Zo bieden zij duurzaam beheer en onderhoud, exploitatie en sport-services voor optimaal maatschappelijk rendement.  Door sportstimulering dragen zij ook bij aan een gezonde levensstijl en een vitale omgeving. De komende vier jaar richt Mattmo zich als strategische communicatiepartner op het implementeren van het strategische marketing- en communicatieplan en… SRO zet mensen in beweging

Tegenstelling in Noorwegen: aquafarming versus de new nordic cuisine

Onlangs gaven Monique Mulder en Paul van Ravestein als gastdocent een lezing en workshop aan designstudenten van de Universiteit van Bergen, Noorwegen. Thematiek: de inzet van creativiteit voor food. Ze grepen de kans om een rondje langs een aantal gerenommeerde chefs in de regio te maken. ONZE MOVEMENTS ZIJN EEN ANTITHESE VAN DE MODERNE, COMMERCIËLE… Tegenstelling in Noorwegen: aquafarming versus de new nordic cuisine

Van brand statement tot stakeholderactivatie

De purpose van je organisatie krijgt pas echt betekenis als stakeholders worden betrokken. Daarbij gaat het niet alleen om het creëren (storymaking) en vertellen van je verhaal (storytelling), maar ook om het activeren van de juiste stakeholders (storydoing).

CSRD: hoe hebben we samen impact?

De Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) is een richtlijn die door de Europese Commissie is aangenomen in april 2021. Deze richtlijn verplicht organisaties te rapporteren over de milieu impact en de sociale impact van hun bedrijfsactiviteiten. Er wordt ook verplicht om deze informatie te laten toetsen door accountants (Wolters Kluwer, 2022). De CSRD gaat vrijwel… CSRD: hoe hebben we samen impact?

Mattmo te gast bij Designers Inc.

“Mattmo Creative heeft een bijzondere positie in het creatieve landschap als interdisciplinair strategisch communicatie- en designbureau. Eigenlijk past ‘creatieve systeemveranderaar’ beter bij deze voorloper op het gebied van verandering. De pioniers van het bureau hadden als een van de eersten ook een vestiging in China en integraal en media-onafhankelijk denken was onderdeel van hun dagelijkse… Mattmo te gast bij Designers Inc.

Branding en design bidbook nieuwe Sporthallen Zuid

Sporthallen Zuid voldoet niet meer aan de eisen van deze tijd en krijgt een nieuw onderkomen vlakbij de huidige locatie. Het nieuwe gebouw geeft kansen om meerdere ambities te verwezenlijken. Mattmo verzorgde de positionering en branding van dit sportcomplex alsook de vormgeving van het bidbook. De Sporthallen Zuid op het Burgerweeshuispad in Amsterdam zijn verouderd en… Branding en design bidbook nieuwe Sporthallen Zuid

Ivoorkust Culture scan

Deze maand waren we in Ivoorkust in opdracht van Uniwax, een dochterbedrijf van Vlisco. We zijn ons aan het oriënteren om een passende herpositionering voor Uniwax te creëren.