Campagne en PR-plan Kvarøy Zalm Fish Tales Campagne en PR-plan Kvarøy Zalm Fish Tales Oprichter van Fish Tales Bart van Olphen is al jaren een voorvechter om duurzame vis op het bord van de consument te krijgen. Met zijn bedrijf Fish Tales maakt hij deze missie waar. Mattmo ontwikkelde de campagne voor Fish Tales om de Kvarøy zalm in Nederland te introduceren bij het grote publiek. Dé Noorse zalm voor de toekomst. Wereldwijd staan de visbestanden onder grote druk. Vis is het enige voedsel dat we nog massaal uit de wildernis halen en veel vissers werken niet in goede en eerlijke omstandigheden. Daarom werkt Fish Tales uitsluitend samen met kleine visserijgemeenschappen die vissen in harmonie met de natuur en met respect voor mensen. Dit geldt ook voor de viskwekerijen waarmee zij samenwerken. Maar gekweekte vis is niet erg duurzaam. Bijvoorbeeld omdat er in veel gevallen meer wilde vis als voer nodig is dan er geproduceerd wordt. Dit is een van de redenen waarom Fish Tales het grote publiek kennis wil laten maken met Kvarøy zalm en uitleggen waarom deze biologische gekweekte zalm zo uniek is. In de campagne die Mattmo ontwikkelde, leggen we uit dat voor elke kilo biologisch gekweekte zalm, de kwekerij een halve kilo visvoer gebruikt. Dit is een enorm verschil aangezien biologische zalmkwekerijen 2 tot 4 kilo visvoer gebruiken. In de campagne maken we kennis met Alf die Kvarøy-zalm kweekt op een afgelegen eiland met 85 inwoners in Noord-Noorwegen. Via een video vertelt hij zijn verhaal en nodigt hij de pers uit om het verhaal en de smaak van deze unieke zalm zelf te komen ervaren op een exclusieve lunch vol heerlijke Kvarøy zalm bereid door de chefs Alain Caron en Tomas du Muth in de Gouden Reael in Amsterdam.