Positionering van een uniek persoon in het culinaire landschap van Nederland.
In de wereld van toprestaurants wordt vaak een podium gecreëerd voor culinaire kunst. De chef-kok en zijn creaties staan in het middelpunt. De omringende ervaring moet perfect zijn. Deze benadering, hoewel bewonderenswaardig in zijn streven naar perfectie, voelt snel afstandelijk aan.
Met dit boek heeft Mattmo de prestigieuze Red Dot Award gewonnen.
Ron Gastrobar zwom aanvankelijk ook met deze stroom mee. Totdat hij koos voor een radicaal andere aanpak. Hij gaf zijn Michelin-sterren terug en begon Ron Gastrobar. Dit keer niet alle aandacht voor het eten, maar voor de gasten. Geen poespas, maar een hartelijk thuis waar voortreffelijk eten en plezier hand in hand gaan.
In termen van merkstrategie stapt hij uit de rode oceaan, vol merken van het Creator-archetype, naar een blauwe oceaan als een Caregiver. Bij Ron Gastrobar is uit eten gaan geen ceremonie ter meerdere eer en glorie van de kok, maar een feestje waarbij elke gast zich gewaardeerd en verzorgd voelt. Het is zijn en haar avond.
Kleine gerechtjes, huppakee, geen gelul, lekker eten, fijne muziek, goede bediening.
Dit maakt Ron Gastrobar niet alleen een culinaire bestemming, maar ook een warme, uitnodigende ervaring die toegankelijk is voor iedereen die echte gastvrijheid waardeert.
Tien jaar later is het nog steeds feest. Hoe vier je dat, als iedere dag al een feest is? Met een jubileumboek waarin de gasten centraal staan. Het was een eer en genoegen dit boek te produceren, inclusief vijftien fotoshoots, en te ontwerpen.