PostNL

Jaarverslag design en project management

Sterke visuele story’s belichten de resultaten en strategie van PostNL vanuit een nieuwe invalshoek. In Mattmo vond PostNL een sterke partner voor zowel strategisch advies, concept, design, publicatietool, als realisatie.

Mattmo produceerde 5 jaar op rij het verslag voor PostNL

De samenwerking omvat strategisch advies, concept, design, een technisch platform en realisatie. De online verslagen over 2014 en 2015 bieden optimale beleving op smartphone, tablet en desktop en zijn verrijkt met multimedia: speciaal geschoten fotografie, films, animaties, heldere infographics, interactieve grafieken en pakkende short copy. De verslagen zitten vol met speciaal geschoten fotografie, films, mooie animaties, heldere infographics en interactieve grafieken.

Sterk visuele story’s belichten de resultaten en strategie van PostNL vanuit een nieuwe invalshoek: PostNL maakt je leven gemakkelijker. Het GRI4-verslagen van het beursgenoteerde PostNL zijn gemaakt met ART, de Advanced Reporting Tool, door Mattmo in eigen beheer ontwikkeld. Voor het jaarverslag 2016 koos PostNL voor een mooi vormgegeven PDF, rijk aan infographics en fotografie, gecombineerd met storytelling op hun website. Bekijk het jaarverslag 2016.

Een set met interactieve grafieken maakt vergelijken van alle resultaten over meerdere jaren mogelijk.

Sterke visuele story’s zetten de strategie en resultaten van PostNL in context: ze tonen de rol en impact van het bedrijf op ons dagelijkse leven. De story’s worden verteld met prachtige fotografie, mooie animaties, heldere infographs en pakkende short copy. Links nodigen uit om meer te lezen over de belichte onderwerpen dieper in het verslag. En vanuit het verslag navigeer je eenvoudig terug naar de story.

Een veelheid aan media en online functionaliteiten is gebruikt om het verslag functioneel, aantrekkelijk en toegankelijk te maken. Zo is het Bericht van CEO Herna Verhagen vervat in 3 inspirerende korte films over de strategie, de cultuur en de mensen van het bedrijf. CFO Jan Bos verwoordt in een korte, aantrekkelijke video de kernresultaten van het bedrijf. De video’s kunnen meteen gedeeld worden via social media: Facebook, Twitter en LinkedIn. Een interactieve glossary biedt direct toelichting op begrippen die worden gehanteerd. Heldere, mooi vormgegeven infographics maken de inhoud van het verslag overzichtelijk en aantrekkelijk leesbaar.

PostNL richt zich op alle stakeholders, waaruit blijkt dat ze toekomstvast zijn, een solide partner, en bijdragen aan ons dagelijks leven.

Ons jaarverslagconcept voor PostNL werd over drie jaren opgebouwd. Het bood PostNL de mogelijkheid om te laten zien dat ze hier zijn om.te blijven en een partij zijn om rekening mee te houden. De rijke media-inhoud zet hun strategie en de resultaten in de juiste context voor alle belanghebbenden. Werken met ART heeft het bedrijf in staat gesteld om de productie van en financiële content te combineren met aantrekkelijk en aansprekend design.