Kenniscentrum ongelijkheid

Voor positieve maatschappelijke impact lopen we graag warm

Met een heldere strategie, grensverleggend concept, sterke typografie en een enkele signaalkleur zet Mattmo het Kenniscentrum Ongelijkheid neer als verbinder en disrupter. Waardoor het gelukt is om een merk te bouwen dat buiten haar eigen bubbel gezien wordt.

Het is makkelijk om te denken dat de nadruk van het merk zowel in het wetenschappelijk domein als in de wijken waar bewoners geholpen worden ligt. Maar het zijn de beleidsmakers buiten deze bubbel die het verschil moeten maken.

Wetenschappelijke inzichten delen

Aan de hand van onderzoeksresultaten wordt ongelijkheid aangetoond die voorheen nooit werd erkend. Door deze wetenschappelijke inzichten op een inspirerende manier te delen met en beleidsmakers, heeft het centrum de impact die het wil hebben.

Infographic

Als je conventionele gedachtes, routines en aannames wilt weerleggen, helpt het als je een sterk merk bent.

Een sterk merk bouw je door heldere keuzes te maken over wat het merk wel, maar ook niet is. In het geval van Kenniscentrum ongelijkheid is de positieve impact vanzelfsprekend, dus geen noodzaak voor clichématige verbeelding van het probleem. Doe ook niet rebels, daar schrikken beleidsmakers van, maar blijf wel grensverleggend. Doe ook niet te formeel, of zwaar gepersonaliseerd, maar blijf toegankelijk. Wars van sensationele inhoud maar ook geen strikte academische verslaglegging.

Deze keuzes hebben een diffuus merk veranderd in een merk dat werkelijk impact heeft. We hebben het er nog steeds warm van.

Een sterk merk bouw je door heldere keuzes te maken over wat het merk wel, maar ook niet is

contact

  • World Food Center

    In Ede, in de regio Foodvalley en vlakbij de Wageningen University & Research, wordt het voormalige kazerneterrein Maurits Zuid…

    World Food Center
  • ForFarmers

    Hiermee startte de samenwerking in 2014. Inmiddels is ForFarmers in 2016 aan de Euronext Amsterdam genoteerd. Het betreft een…

    ForFarmers