Introductie

    Reporting to stakeholders

    Een jaarverslag op maat dat relevant is voor stakeholders

    Stakeholders vinden de non-financiële aspecten van het (geïntegreerde) jaarverslag steeds belangrijker. Zij willen inzicht krijgen in de strategie, drijfveren en cultuur en begrijpen wat de impact van je organisatie op de maatschappij is. Hoe kun je hiermee omgaan? Hoe maak je je langetermijnwaardecreatie en cultuur toegankelijk? Hoe creëer je een brug tussen de non-financiële aspecten en de financiële prestaties in je verslag? Door de non-financiële aspecten waarde toe te kennen en betekenisvol te maken, wordt je jaarverslag relevant voor je stakeholders. Storytelling is hiervoor het instrument.
    Laat ons de krachten bundelen om uw jaarverslag relevant te maken voor uw stakeholders en het productieproces u te stroomlijnen. Lees verder en zie hoe wij hierbij kunnen helpen.

    EEN TUSSENSTAND IN
    DE REALISATIE VAN UW STRATEGIE

    Storytelling: alles is een story to tell

    Door het verhaal achter de cijfers te vertellen, kunnen stakeholders je organisatie in zijn context beter waarderen.

    Storytelling is hierbij belangrijk. Storytelling doe je van binnenuit -‘vanuit het hart’ zeggen wij- of vanuit een maatschappelijke urgent

    De uitdaging in storytelling is om de non-financiële aspecten betekenisvol te maken, zodat stakeholders zich hiermee kunnen verbinden. Door je langetermijn-waardecreatiemodel in de context van je relevante materiële topics of Sustainable Development Goals (SDG’s) te laten zien, ontstaat deze betekenis. De impact van je organisatie wordt zichtbaar voor je stakeholders. De financiële en non-financiële aspecten krijgen samenhang en worden voor hun relevant.

    Met ons storytellingmodel heb je een tool om authentieke verhalen vanuit je organisatie samen te stellen. Creëer hiermee een aanvulling op je corporate story: verhalen van binnenuit. 

    24/7 media en adembenemend design in dienst van uw verslag Stakeholders zijn gevarieerde groepen.

    In deze tijd van snelle en diverse digitale informatiekanalen, bereik je hen met een multimediale aanpak.

    Gerichte keuze voor media maakt continu rapporteren en contact maken mogelijk. Het verhaal bepaalt de mediakeuze voor je stakeholdergroepen. Design heeft voor ons hierbij een functie die verder gaat dan alleen esthetiek. Met de juiste mediamix en afgewogen, toegepast design, helpen we waardering en draagvlak bij stakeholders te creëren. 

    Als geen ander weten wij met de kracht van beeld je verhaal te vertellen; een beeld zegt immers meer dan 1000 woorden. Je raakt mensen, betrekt ze, neemt ze mee. Video of fotografie hebben dan ook een andere rol dan infographics of financiële tabellen; deze moeten rationeel, helder en informatief zijn. We vertalen je jaarverslagstrategie in editorial toegepast design dat je merk en je verhaal kracht bijzet en je informatie toegankelijk maakt. Voor ons is elk design uniek.
    We halen het uiterste uit elk medium, zodat je verslag over de gehele linie aantrekkelijk en aansprekend is. Omdat versterking van je merk, positionering en reputatie altijd ons uitgangspunt is.

    We zijn trots op onze verslagen voor o.a. PostNL, Basic-Fit, For Farmers, APG, TomTom, SBM Offshore, Essent, Het Rode Kruis, TNT en Delta Lloyd. Een aantal is bekroond: Red Dot, Henri Sijthoffprijs, Report Watch, Best verzorgde jaarverslag, Scenter Transparantieprijs)

    ART: Advanced Reporting Tool

    Maak zelf je complete multimediale rapportages in ART.

    Partijen als PostNL, Accell Group, APG en TomTom zijn je al voorgegaan. 

    Tijdens het gehele productieproces zie je direct hoe jouw publicaties eruit zullen zien. In drukwerk, PDF en volledige responsive online – op je mobiel, tablet, laptop of computer. Multichannel, volledig beveiligd en in het gewenste design. Omdat wij begrijpen hoe belangrijk het is om het hele proces in de hand te hebben. Wij halen de stress bij je weg.

    Van strategie en design tot projectmanagement

    Je hebt maar één partner nodig voor de volledige productie van je jaarverslag.

    Wij geloven in samenwerking en bundeling van krachten voor het optimale resultaat. Ook voor tekst, fotografie, illustraties, infographics, video of technische ondersteuning kun je bouwen op onze expertise en die van ons netwerk. Ervaren projectmanagers kunnen je gidsen in de uiteenlopende aspecten van de productie van het jaarverslag of zelfs het hele proces faciliteren en de coördinatie en productie met de betrokken teams voor je managen.

    Maak een afspraak

    En we kunnen praten over de mogelijkheden voor uw jaarverslag

    neem contact op
    © Mattmo 2018