Introductie

    SPUI

    Magazine Universiteit van Amsterdam

    De vraag

    Om meer engagement te genereren met haar alumni vroeg de UvA aan Mattmo om het design van SPUI magazine te vernieuwen.

    Het blad diende herkenbaar en aansprekend te zijn voor de UvA- alumni community. Op dit moment gaat de tiende editie van dit magazine in een oplage van 100.000 exemplaren naar de drukker.

    Oplage

    100.000 exemplaren

    De oplossing

    Mattmo kwam met een hernieuwd design waarin de inhoud goed tot zijn recht komt.

    Mattmo’s editorial design methode betrekt de lezer bij de artikelen. Naast het magazine, creëerden we ook de website van het alumni-netwerk. De editorial flow geeft een logische indeling, waardoor de lezer op een prettige manier door het blad kan navigeren op verschillende snelheden. 

  • Het resultaat

    Spui is een volwassen, karaktervol magazine geworden.

    Het nieuwe ontwerp en format is zeer herkenbaar, werkt beter en wordt door de lezers goed gewaardeerd. Het versterkt de aanwezigheid en herkenning van het alumni-netwerk als organisatie en straalt af op de UvA als geheel. Mattmo verzorgt voor elke uitgave van Spui naast het editorial design ook de beeldredactie en art direction.

    Het magazine verschijnt inmiddels ook in een online versie. 

    Wilt u meer weten?

    neem contact op
    © Mattmo 2017