Introductie

    Food Center Amsterdam

    De buik van Amsterdam

    Hét food district van Amsterdam

    Op basis van de lange historie als ‘de buik van Amsterdam’ en de unieke rol die het gebied voor Amsterdam heeft, ontwikkelden wij het Marktkwartier, hét food district van Amsterdam. De plek waar rond de groothandelsfunctie in food een levendig stukje Amsterdam ontstaat, waar alles om food draait. Een heerlijke plek om te wonen, werken en verblijven, met de monumentale Markthal als centraal punt. Het projectvoorstel is ingediend bij Gemeente Amsterdam als partner in een consortium onder leiding van AM/BAM.

    De vraag

    Voor het plan voor de herontwikkeling van Food Center Amsterdam (FCA) vormden AM/BAM een consortium, waarin Mattmo ook deelnam.

    De vraag aan Mattmo: hoe branden we dit nieuwe gebied?

    De oplossing

    Onze bijdrage aan het plan betrof de merkpositionering en gebiedsidentiteit voor het van het gebied.

    Ons concept is gebaseerd op het DNA van het gebied: FOOD. Op basis van de lange historie als ‘de buik van Amsterdam’ en de unieke rol die het gebied voor Amsterdam heeft, ontwikkelden wij het Marktkwartier, hét food district van Amsterdam. Een heerlijke plek om te wonen, werken en verblijven, met de monumentale Markthal als centraal punt. 

    Het resultaat

    De branding en de wijze waarop het plan werd aangeboden, gaven een hoge belevingswaarde, een toevoeging op de basisvragen van de gemeente.

    Voor de presentatie aan opdrachtgever Gemeente Amsterdam, maakten we een prachtig magazine, waarin de nieuwe combinatie van functies en de grote potentie van het nieuwe Marktkwartier volledig tot leven komen. Het omvangrijke plan werd gebundeld in houten Marktkwartier kistjes aan de gemeente aangeboden.

     

    Wilt u meer weten?

    neem contact op
    © Mattmo 2017