Introductie

    Brandt & Levie

    Communicatie

    Drie vrienden veroverde Nederland en maakten van worsten een cult-ding.

    Verwaarding

    Ze hebben ondertussen een slagerij van 1.250 vierkante meter in de Amsterdamse houthavens. Het bedrijf groeit sinds het ontstaan in 2011 elk jaar met ongeveer 50 procent. Ze werken samen met sterren restaurant tot bruine kroegen.

    Brandt & Levie maken naast droge worsten en verse worsten nog een breed scala aan andere producten. De heren en hun team zijn inmiddels ook meesters in het maken van ham, pancetta, coppa, rillettes en paté’s. Van de reuzel maken zij in samenwerking met een kleine zeepfabriek zeep. De varkensoren worden gedroogd als hondensnack. Bij Brandt & Levie wordt ieder varken verwaard van kop tot staart. Op zoek naar communicatie advies en een visuele identiteit, klopten de worstmakers in 2011 bij Mattmo aan. Mattmo is sindsdien hét comunicatieburo voor ze. 

    Oplossing

    Mattmo bedacht en ontwierp de visuele identiteit van Brandt & Levie.

    Brandt & Levie is een stadsmerk. De stad is een belangrijk onderdeel. Om het stedelijk kenmerk te benadrukken laat de stoere huisstijl het gereedschap zien waarmee de worsten worden gemaakt. Mattmo koos ervoor om Brandt & Levie als stoer en mannelijk te profileren. Mattmo creëerde oa een website en een algemene huisstijl voor dozen, vlaggen, visitekaartjes en overige producten.  

    Resultaat

    Met het creƫren van de identiteit, zette Mattmo Brandt & Levie op de kaart.

    Met als resultaat een gigantisch, succesvol merk. Brandt & Levie is hot. Per week verkopen ze 12.000 worsten. De worstenmakers breiden constant uit om de vraag naar hun worsten aan te blijven kunnen. Zie hun website. 

     

    Mattmo won de prestigieuze Red Dot design award met deze visuele identiteit.

  • Wilt u meer weten?

    neem contact op
    © Mattmo 2017